25/03/2023

Hieronder volgt het persbericht over ons succesvolle Benefietdiner.

PERSBERICHT

Datum: 31 maart 2023

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verbluffend resultaat voor het Armoedefonds

Dit jaar heeft LC Domaine des Dames voor het eerst een benefietdiner georganiseerd waarbij 70% van de opbrengst naar St. Armoedefonds gaat. Alle 28 dames hebben zich het afgelopen half jaar ingezet om dit diner tot een succes te maken.

Afgelopen zaterdag waren de dames al vanaf 9.00 uur in Amicitia om de zaal prachtig aan te kleden en het menu voor te bereiden. Mede dankzij het ontvangen van vele gulle giften van bedrijven, organisaties en particulieren konden de 88 gasten genieten van een heerlijk 5 gangendiner, klaargemaakt door de dames zelf onder begeleiding van Niels Huisman van eetcafe ‘t Centrum.
Door de Wijnmakkers uit Krimpen werden bijpassende wijnen geschonken en er werd twee keer een veilingronde gehouden door de zeer enthousiaste veilingmeester Peter Haspels. Zanger Ad Koorevaar zorde voor de muzikale omlijsting en maakte de toch al goede sfeer nog gezelliger. Samen met de bijdrage van Lions Quest kon aan het eind van de avond een cheque van € 12.000 overhandigd worden aan Wendy Heerkens van St. Armoedefonds. Deze bijdrage gaat besteed worden in de Krimpenerwaard, voornamelijk aan zogenaamde MUP’s: menstruatie uitgifte punten. 30% van het opgehaalde bedrag gaat naar andere goede doelen. Denk daarbij bv aan een bijdrage aan de slachtoffers van de aardbeving in Turkije/Syrie en ook aan lokale goede doelen. Het bedrag kan nog iets oplopen, omdat de geschonken wijnen aan het eind van de avond per doos werden verkocht. De dames hadden nooit gedacht zoveel geld op te halen en konden het bijna niet geloven.
Na het opruimen en afwassen gingen zij ontzettend trots naar huis.

Voor meer informatie over Stichting Armoedefonds, zie website: www.armoedefonds.nl