03/12/2020

Dementiehond voor inwoners Liezeborgh

De Lionsclub Domaine des Dames (DdD) Krimpen aan den IJssel e.o. is altijd op zoek naar lokale goede doelen. Emmy van Harskamp kwam met een bijzonder verzoek. Gezien haar nauwe banden met zorgcentrum WelThuis de Liezeborgh in Haastrecht (haar tante is daar jaren liefdevol verzorgd) vroeg Emmy hen om input. Gerda Verheij van de Liezeborgh heeft toen toegelicht dat er noodzaak bestaat aan een dementiehond.

Wat is een dementiehond? In ieder geval geen klein, lief puppy en ook geen familievriendelijke lobbes. Gelukkig bleek Gerda het over een speciale “knuffelbeestachtige” viervoeter te praten. Een interactieve robot, die voelt en klinkt als een echte hond. Wat een fantastische uitvinding!

De Liezeborgh heeft er al een, maar in deze tijd waar bezoek vaak beperkte toegang heeft tot geliefden, is een “knuffel” geven en krijgen nog belangrijker dan normaal.

De Lionsclub DdD is erg blij haar “Coronapot” hiervoor aan te kunnen spreken.

Op maandag 30 november is “Domeintje” naar haar nieuwe thuis gebracht door Lionsclub-leden Tanja van Walsum en Terry Heikamp. Gerda Verheij nam, in aanwezigheid van initiatiefnemer Emmy van Harskamp, haar maar al te graag in ontvangst.